Patříte také mezi prodávající, kteří jsou přesvědčeni, že když pověří prodejem nemovitosti více makléřů, jenom na tom vydělají? 

Jste si jisti, že každý makléř má své vlastní prodejní aktivity a především spousty poptávajících?  

Asi si říkáte, že přeci více makléřů osloví vícezájemců, než když bude Vaší nemovitost nabízet pouze jediný makléř. S větším počtem makléřů sepřeci prodej vašínemovitosti zrychlí. Větší počet makléřů znamená, že prodáte nemovitost nejenom rychleji, ale hlavně za vyšší cenu. To je ovšem velký omyl a především cesta k problémům.

Těžko se toto prodávajícím vysvětluje, když to zní docela logicky. Ale opak je pravdou. 

Proč?

Protože žádný špičkový realitní makléř nepřijme takovouto nabídku, pokud zjistí, že kromě něj bude danou nemovitost nabízet několik dalších makléřů z různých realitních kanceláří. Nabídku totiž přijmou jen začínající makléři, kteří se potřebují na nějakém obchodu naučit práci makléře a poznat, co tato práce vlastněobnáší. Nebo se podobné nabídky chytnou podprůměrní makléři, kteří mají nouzi o zakázky. A těch je bohužel hodně. V případě, že zrovna nenatrefíte na šikovného a talentovaného nováčka, nevěstí tato volbapro vás nic dobrého. Dost často totiž podobné akce končí rozčarováním prodávajících nad prací a neschopností realitních makléřů. 

A důvod?

Pověřením prodeje např. 4 makléřů, se očekává jejich maximální nasazení. Jenže ve skutečnosti dojde k pravému opaku. Nikdo z nich se prodeji nemovitosti nebude pořádně věnovat a investovat do propagace. Proč, no protože ví, že jakékoli investice jsou rizikové a jaksi nenávratné. Čím více makléřů se do prodeje zapojí, tím menší je pravděpodobnost, že makléř dostane zaplaceno. Tedy při počtu 4 makléřů = 25% šance na odměnu, při 5ti je to již pouhých 20% šance. To je opravdu malá šance. Plnili by jste s maximálním nasazením úkol svého nadřízeného, pokud by jste měli 20% šanci na zaslouženou odměnu? Čím více makléřů nemovitost nabízí, tím se šance na odměnu pro makléře snižují. Žádný z těchto makléřů nebude odvádět svoji práci na 100%. Prodej vaší nemovitosti se protáhne a tím může klesnout i nabízená cena.

A proto, pokud chcete nemovitost dobře a bez starostí prodat, je důležité, aby jste si najali kvalitního makléře, který bude ochoten do propagace nabízené nemovitosti investovat peníze, čas a energii. A to žádný kvalitní makléř neudělá bez výhradní zprostředkovatelské smlouvy. 

Výhradní zprostředkovatelská smlouva je výhodná pro obě strany. I když vám to tak možná nepřipadá. Naopak. Jako prodávající budete profitovat z ochoty a vysoké motivace makléře investovat do kvalitního marketingu, což pomůže vaši nemovitost výhodněji prodat a makléř bude vědět, že jeho snahy neskončí nazmar a za svou práci dostane zaplaceno.